سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

سلاطین دنیای هنر و فناوری

ورزشی، موسیقی، فناوری اطلاعات و ارتباطات

بررسی اپل ویژن پرو در سایت پارس اینفوتک

ویژن پرو چیست؟

در هفته‌ی گذشته اپل با معرفی «ویژن پرو» سر و صدای زیادی در دنیای تکنولوژی به راه انداخت و به نوعی عصر تازه‌ای را در تجربه‌ی تعامل با رایانه آغاز کرد. اپل ویژن پرو (Apple Vision Pro) یک هدست واقعیت ترکیبی ساخته شده توسط شرکت اپل است که در رویداد کنفرانس جهانی توسعه‌دهندگان اپل در تاریخ ۵ ژوئن ۲۰۲۳ معرفی شد و در سال ۲۰۲۴ در ایالات متحده برای خرید در دسترس عموم قرار گرفت. این اولین ورود اپل به یک دسته از محصول جدید از زمان معرفی اپل واچ، در سال ۲۰۱۵ است.

ویژن پرو یک محصول واقعیت افزوده است که نرم‌افزار و رسانه‌های دیجیتالی را با دنیای واقعی ترکیب می‌کند که با استفاده از ژست‌های حرکتی، ردیابی چشم و ورودی گفتار می‌توان سیستم دستگاه را کنترل کرد. ویژن پرو در درجه اول به عنوان یک دستگاه مستقل برای اجرای ویژن او اس به‌طور مجزا از آی‌اواس، برای اجرای برنامه‌های اکس‌آر مخصوص خودش طراحی شده، همچنین می‌توان به صورت بی‌سیم به مک متصل شود.

  

نرم‌افزار

اپل ویژن پرو سیستم عامل visionOS (که در طول توسعه خود xrOS نامیده می‌شود) را اجرا می‌کند که عمدتاً از چارچوب‌های اصلی آی‌اواس (شامل کاکائو تاچ , SwiftUI و ARKit) و فریم‌ورک‌های خاص XR برای رندرینگ فورو و تعامل بلادرنگ مشتق شده‌است.


روند فروش ویژن پرو در آمریکا به این صورت است که کاربر باید ازطریق گوشی آیفون یا دستگاهی دیگر، چهره‌اش را اسکن کند. اپل سپس بر اساس اسکن چهره، قطعاتی مثل بخش مسدودکننده‌ی نور خارجی را به‌طور ویژه برای برای همان چهره‌ی اسکن‌شده ارائه می‌دهد.

تا زمانی که چهره‌ی کاربر اسکن نشود، ویژن پرو نمی‌تواند بهینه‌ترین تجربه‌ی ممکن را ارائه دهد؛ چون واردشدن هرگونه نور خارجی به داخل دستگاه، کار با محیط واقعیت مجازی را دشوار می‌کند.

شماری از فروشگاه‌ها در مراکز خرید تهران هدست ویژن پرو را به‌زودی به‌نمایش می‌گذارند. برخی از آن‌ها بیشتر قصد خودنمایی دارند و به‌دنبال فروش محصول نیستند؛ با این‌حال گروهی از فروشگاه‌های ایرانی، فروش اپل ویژن پرو را با گارانتی یک هفته‌ای شروع کرده‌اند. قیمت اپل ویژن پرو در ایران به حداکثر ۳۵۰ میلیون تومان هم می‌رسد (قیمت هدست واقعیت مجازی مورد بحث در کانفیگ پایه در آمریکا ۳٬۴۹۹ دلار است).


ادامه مقاله را در اینجا مشاهده کنید : https://parsinfotech.com/apple-vision-pro

نظرات 0 + ارسال نظر
برای نمایش آواتار خود در این وبلاگ در سایت Gravatar.com ثبت نام کنید. (راهنما)
ایمیل شما بعد از ثبت نمایش داده نخواهد شد